Elektrikli Scooterda Mekanik Disk Frenler Nasıl Ayarlanır?

Gevşemiş frenlerin nasıl düzeltileceğine ilişkin araçlar ve ipuçları (fren ışığını açık tutarken) dahil olmak üzere mekanik disk fren ayarının nasıl yapıldığını öğrenin.
Mekanik frenler aşındıkça kablo gevşer ve fren balatalarının rotoru kavraması için daha fazla fiziksel çaba harcarsınız.
Burada, mekanik disk frenleri sabitlemek için araçlar ve nasıl yapılacağı ile bir disk frenin bir diyagramı bulunmaktadır.
Elektrikli Scooterda Mekanik Disk Fren Tamirinde Kullanılacak Aletler
- 8 mm açık uçlu anahtar
- 2 mm Allen anahtarı
- 4 mm Allen anahtarı
- 5 mm Allen anahtarı
Fren kablosunda gevşeklik olup olmadığını kontrol edin ve kabloyu ayarlayıcı aracılığıyla sıkın.

Fren kolunu çekerseniz ve çok fazla boşluk varsa, bir kablo ayarıyla başlayın .
Mekanik disk fren kablolarında, genellikle plastik bir topuz veya kilit somunu olan bir ayarlayıcı bulunur.
Küçük mekanik fren ayarları için, bu ayarlayıcıyı sıkarak fren kablosuna gerginlik ekleyebilirsiniz. 8 mm açık uçlu bir anahtar kullanın ve saat yönünün tersine ⅙ tur çevirin.
Frenlerin sürüklenip sürüklenmediğini kontrol etmek için lastiğinizi döndürün , bu da fren balatalarının lastiğe çok sıkı oturduğu ve tekerleğin patinaj yapmasını engellediği anlamına gelir.
Mekanik disk frenler çekiyorsa, kilit somununu lastik serbestçe dönene kadar ⅙ tur gevşetin.
Duyarlılık hissi ve fren lambasının düzgün çalıştığından emin olmak için fren kolunu kontrol edin.
Önemli: Mekanik frenlerinizi ayarladıktan sonra stop lambanızın çalıştığından emin olunuz. Birçok elektrikli scooter konfigürasyonu, rejeneratif frenleri etkinleştirmek için fren lambası anahtarını kullanır. Frenleri ayarlarken, arka lambayı devre dışı bırakacak veya disk frenler kilitlendikten uzun süre sonra tetiklenmesine neden olacak kadar gerdirmek mümkündür. Bu, siz fren yaparken fren lambasının yanmayacağı ve motorun regen frenlemeye geçmek için bir sinyal almayacağı anlamına gelir.
Gevşekliği azaltmak ve kabloyu sıkmak için kablo kelepçesini yeniden konumlandırın.
Kablo hala biraz gevşekse, kablo kelepçesini yeniden konumlandırmanız gerekir. 4 mm Allen anahtarı kullanarak kablo kelepçesindeki cıvatayı gevşetin.
Kabloyu bir elinizle gergin tutarken, gevşekliği azaltmak için kelepçenin kolunu kablo boyunca ileri doğru kaydırın. Kol daha iyi bir konumdayken cıvatayı kilitleyin.
Sürüklenme olup olmadığını kontrol etmek için lastiği döndürün ve fren lambası tepkisini sağlamak için fren kolunu çekin.
Bir kablo ayarı mekanik frenlerinizi sabitlemiyorsa montaj cıvatalarının sağlam olduğundan emin olun.
Montaj cıvataları sürüş sırasında gevşeyebilir ve bunların sabitlenmesi basit bir kaliper ayarı olarak bilinir .
Kaliperin her iki ucundaki montaj cıvatalarını gevşetmek için 4 mm Allen anahtarı kullanın. Gevşetmek için her montaj cıvatasını saat yönünün tersine 1 tam tur çevirin.
Fren kolunu çekerken tekerleği döndürün ve montaj cıvatalarını tekrar aşağı doğru sıkın. Bu, fren kaliperinin konumunu rotorla hizalamalıdır.
Sürtünmeyi kontrol etmek için tekerleği döndürerek ve fren lambasını kontrol etmek için kolu çekerek her şeyin doğru çalıştığından emin olun. Biraz sürükleniyorsanız, montaj cıvatalarını bir dokunuşla gevşetmeniz gerekebilir (bir seferde ⅙ tur deneyin).
Tam kaliper ayarında , muhafazayı rotordan ayırırsınız ve fren balatalarını mümkün olduğu kadar uzağa hareket ettirirsiniz, böylece onları doğru şekilde yeniden konumlandırmak için daha fazla alanınız olur.
İç fren balatasını ayarlamak için kaliperi rotordan ayırmanız gerekir. Bir başsız vida, muhafazanın arka tarafında bulunan bir ayarlayıcıya karşı onu kilitler.
2 mm Allen anahtarı kullanarak, pergeli rotordan ayırmak için başsız vidayı saat yönünün tersine bir tam tur çevirin.
Ardından, kablo kelepçesi üzerindeki montaj cıvatasını 4 mm Alyan anahtarıyla gevşeterek fren kablosunu serbest bırakın. Bu, dış fren balatası ile çalışmanız için yeterli alan sağlar.
Kaliperleri daha hassas bir şekilde hizalayabilmek için disk frenin arka tarafındaki ayarlayıcıyı gevşetin.
5 mm Allen anahtarı kullanarak ayarlayıcıyı saat yönünün tersine 1 tam tur döndürün.
Tekerlekte motor yoksa, ayarlayıcıyı gevşetmek için anahtara janttan fren kaliperinin arka tarafına ulaşabilirsiniz.
Tekerleğin bir motoru varsa, yuvayı rotor boyunca hareket ettirecek kadar gerilimi azaltana kadar başsız vidayı gevşetmeniz gerekir.
Ön tarafta, montaj cıvatalarını sonuna kadar değil, ancak pergeli bir yandan diğer yana kaydırmanıza yetecek kadar gevşeyene kadar saat yönünün tersine döndürmek için 4 mm Alyan anahtarı kullanın.
İç fren balatasının konumunu ayarlamak için mahfazayı ve rotoru hizalayın.
Kaliperler çekildiğinden, fren mahfazasını rotorla hizalayın. Rotorun merkeziyle aynı hizaya getirmek için ortasındaki dikiş hattını kılavuz olarak kullanın.
Hizalandıktan sonra montaj cıvatalarını sıkın. Arka tarafta, ayarlayıcıyı saat yönünde 1 ila 2 tam tur sıkın (5 mm Allen anahtarı).
Tekerleği döndür; mekanik disk freni yeterince sıktıysanız, biraz sürtünme olacaktır.
Fren pabuçları ile lastik arasındaki teması kontrol ederek, frenin arka tarafındaki ayarlayıcı aracılığıyla her seferinde ¼ tur çevirerek gerginliğin bir kısmını azaltın.
İç fren balatasının her turda bir kez lastiğe neredeyse dokunmasını veya zar zor dokunmasını istiyorsunuz. Doğru yerde olduğunu hissettiğinde, iç fren kaliperini başsız vidayı (2 mm Allen anahtarı) sıkarak yerine kilitleyin.
Kablo kelepçesini kullanarak dış fren balatasının konumunu ayarlayın.
Mekanik disk frende dış fren balatasını ayarlamak için, kablo kelepçesini yeniden konumlandırabilmeniz için koldaki vidayı gevşetin.
Kablo kelepçesindeki cıvatayı saat yönünün tersine çevirin ve kolu mümkün olduğunca yukarı kaydırın, ardından biraz geri indirin ve cıvatayı yerine kilitleyin (4 mm Allen anahtarı).
Ardından, sürüklemeyi kontrol edin. Herhangi bir gevşeklik varsa, dönerken biraz fren sürtünmesi hissedene kadar kablo ayarlayıcıyı saat yönünde ⅙ çevirin, ardından tekerlek serbestçe dönene kadar geri çekin.
Tepkiyi kontrol edin ve fren kolunu çektiğinizde arka lambanın yandığından emin olun.
Mekanik disk fren, rejeneratif fren ve fren lambası konfigürasyonuna sahip bir elektrikli scooter’ınız varsa, yoldaki diğer kişilerin ne zaman fren yaptığınızı bilmesi ve rejeneratif frenlemeyi tetiklemesi için ışığın doğru şekilde çalışması çok önemlidir.
Sıkça Sorulan Sorular?
Elektrikli scooter konfigürasyonunda rejeneratif frenleri etkinleştirmek ne yapılmalı?
Cevap: Fren lambası anahtarını kullanır
İç fren balatasını ayarlamak için ne yapılmalı?
Cevap: İç fren balatasını ayarlamak için kaliperi rotordan ayırmanız gerekir. Bir başsız vida, muhafazanın arka tarafında bulunan bir ayarlayıcıya karşı onu kilitler.
Kablo kelepçesi üzerindeki montaj cıvatası için kaç alyan gerekli?
Cevap: Kablo kelepçesi üzerindeki montaj cıvatasını 4 mm Alyan anahtarıyla gevşeterek fren kablosunu serbest bırakın