Dünyanın İlk Motorlu Taşıtı

Bir Otomobili veya Motorlu Taşıtı Ne Yapar?

Otomobil nedir? Bu kelime iki eski Yunanca ve Latince kelimeden oluşur. ‘Autos‘ kelimesi ‘kendi’ anlamına gelir ve ‘mobilis’ terimi ‘hareket ettirilebilir’ anlamına gelir. Otomobil, kendi gücüyle hareket edebilen bir makine veya kendinden tahrikli bir araçtır. Ayrıca, tahriki için gerekli gücü dışarıdan DEĞİL, içeriden üretir. Üreticiler, yalnızca yollarda kullanılmak üzere özel olarak bir otomobil ürettiler. Dolayısıyla tanım gereği yolda veya yerde çalışmak üzere tasarlanmış bir makinedir.

Dunyanin ilk Motorlu Tasitinin Hangisi Oldugunu Biliyor Musunuz 3
İlk Motorlu Taşıt

Ayrıca, otomobiller ilk ortaya çıktıkları andan itibaren evrim geçirmiştir. Bu nedenle, bir otomobilin birçok eş anlamlısı vardır. Bunlar “Otomotiv”, “Otomobil”, “Otomobil”, “Otomobil”, “Araba”, “Motor”, “Motorlu araba”, “Motorlu araç”, “Motorlu araba”, “Motorlu vagon” ve “Atsız Araba”dır. .’ Ayrıca otomobil, yerde ulaşım amacıyla kullanılan kendinden tahrikli bir araçtır.

İlk Motorlu Taşıtın Yapılışı:

Ayrıca, bir otomobil karmaşık bir makine parçasıdır. Bu nedenle, üreticiler güvenli, ekonomik ve verimli bir şekilde gerçekleştirmeye büyük önem vermektedir. Otomobil, ulaşım amaçlı bir birim veya ekipmandır. Esas olarak bir şasi/çerçeve ve bir gövdeden oluşur. Ayrıca üzerine monte edilmiş güç üreten ve ileten üniteler bulunmaktadır. Ayrıca lastikler ve tekerlekler, yaylar ve akslar aracılığıyla şasiyi/çerçeveyi destekler. Bunlar ön ve arka süspansiyon sisteminin bir parçasıdır.

Dunyanin ilk Motorlu Tasitinin Hangisi Oldugunu Biliyor Musunuz 1
Merdiven Şasi

Ayrıca şasi/çerçeve, çeşitli bileşenleri/alt tertibatları doğru bir şekilde bir arada tutar. Ayrıca araç gövdesi yolculara koruma/konfor sağlar. Bir motor güç üretir ve bunu debriyaj /sıvı kaplini ve dişli kutusu aracılığıyla tekerleklere sağlar. Ancak otomobil, yol ve tekerlekler arasındaki sürtünme/temas yoluyla hareket eder.

Dunyanin ilk Motorlu Tasitinin Hangisi Oldugunu Biliyor Musunuz 4
Yollarda

Otomobilin Evrimi:

  • 1769’da Fransız mühendis Kaptan Nicholas Cugnot ilk karayolu taşıtını yaptı. Kendi gücüyle hareket eder. Ancak, üç tekerlekli, dört kişilik, buhar motorlu bir araçtı. Buna rağmen 15 dakikada 2,5 mph hıza ulaşmayı başardı.
  • 1880 – Alman ve Fransız mühendisler içten yanmalı motorlu bir araç geliştirdiler. Günümüz otomobilleri bu aracın daha da geliştirilmesidir.
  • 1885 – Ayrıca, Almanya’dan Karl Benz, içten yanmalı motorla çalışan bir üç tekerlekli bisiklet yaptı.
  • 1885-86 – Gottlieb Daimler içten yanmalı motorun patentini aldı. Daha sonra araçlardan birinde çalıştırmaya başladı.
  • 1895 – Charles E. Duryea ve Elwood J. Haynes Amerika’da deneysel otomobiller geliştirdiler.
  • 1895 – Ayrıca Panhard ve Levassosr, Fransa’da bir araba geliştirdi. Günümüz arabalarında görülen otomobilin ana özelliklerini bünyesine katmıştı.
  • 1890-95 – Avrupalı ​​tasarımcılar da otomobil geliştirmede aktif hale geldi.
  • 1895 – Panhard, Fransa’da şasi önünde motorlu bir araç tasarladı. Kayar dişli şanzımanı, fren pedalları, debriyajı ve gaz pedalı vardı.
  • 1900 – Otomobillerin geliştirilmiş tasarımı, genel halkın onları kullanışlı bir ulaşım şekli olarak kabul etmesini sağladı.
  • 1906 – Ayrıca otomobil üretimi, üretimi ve satışı popüler bir iş haline geldi.
  • 1908 – Ford, ilk üretim hedefi 20.000 araç olan bir model başlattı. O zamanın çıktısı duyulmamıştı.
  • 1920 – Üstelik tasarımda incelik geldi. Kıvılcımla ateşlemeli benzinli motor ve kayar dişli şanzıman yaygındı. Su soğutmalı sistemlerin kullanılması da yaygındı.
  • 1920 – Günümüz – Otomobiller tüm departmanlarda gelişmeye devam ediyor.

Genel olarak, üreticiler araçları üç ana tipte sınıflandırır:

  1. Tek birim araçlar veya yük taşıyıcılar.
  2. Artikülasyonlu araçlar.
  3. Ağır traktör araçları.

Farklı uygulamalarla ilgili olarak, Otomobil üreticileri çeşitli otomobil türlerini aşağıdaki gibi sınıflandırır:

Uygulamaya göre:

  1. Otomatik çevrimler ve mopedler – çok kısa mesafeler için ve genellikle tek başına kullanılır.
  2. Scooter ve Motosikletler – orta mesafeler ve iki yolcuya kadar (sürücü+yolcu).
  3. Arabalar , Station Vagonlar , Minibüsler ve Pick-up’lar – uzun mesafeler, 7-10 yolcuya kadar ve orta düzeyde yük için.
  4. Kamyonlar (Otobüsler) ve Kamyonlar – uzun mesafeler ve ağır yükler için.
  5. Traktörler – kısa mesafeler ve orta ila ağır yük için.
  6. Kısa mesafeler ve ağırdan çok ağıra kadar yükler için hafriyat ekipmanı gibi diğer otomobiller.

Yük taşıma kapasitesine göre:

  1. Ağır Nakliye Araçları veya Ağır Motorlu Araçlar: Otobüsler, Otobüsler, Kamyonlar, Traktör.
  2. Orta Taşıma araçları: Tempo, Minibüs, Station Wagon, Minibüs.
  3. Hafif Nakliye Araçları veya Hafif Motorlu Araçlar: Arabalar, Cipler, Minivanlar.
  4. Hafriyat ekipmanı: Ekskavatörler, Bekolu Yükleyiciler, Buldozerler, Nokta Dönüşlü Yükleyiciler, Kanal Kazıcılar.

Kullanılan yakıta göre:

  1. Benzin
  2. Dizel
  3. Gaz
  4. Elektrik
  5. Buhar

Tekerleklere ve akslara göre:

  1. iki tekerlekli
  2. Üç tekerlekli
  3. Dört tekerlekli
  4. Altı tekerlekli

Aks sayısına göre:

  1. Tek aks
  2. ikiz aks
  3. üçlü aks

Direksiyon Yönüne göre:

  1. soldan direksiyonlu
  2. Sağ el sürüşü

Drive’a göre:

  1. Önden çekişli – çoğu araba
  2. Arkadan çekişli – çoğu vagon
  3. Dört tekerlekten çekiş – Çoğu SUV
  4. Dört tekerlekten çekiş – Bazı SUV’lar
  5. Altı tekerlekten çekiş – Unimog gibi özel araçlar

Motorun hareketine göre:

  1. Pistonlu – Pistonlu motorlar
  2. Rotary – Wankel motoru , Gaz türbini

İletime göre:

  1. Geleneksel/Manuel
  2. Yarı Otomatik
  3. Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman (AMT)
  4. Tam Otomatik Şanzıman
  5. Sürekli Değişken İletim (CVT)

Süspansiyon Tasarımına Göre:

  1. Geleneksel Süspansiyon – Sert Dingil
  2. Bağımsız Süspansiyon – Bobin, Burulma çubuğu, Pnömatik

Kasa tipi ve kapı sayısına göre:

  1. Sedan – İki veya dört kapı
  2. Hatchback
  3. Çevrilebilir
  4. İstasyon Vagonu
  5. SUV
  6. kamyonet

Genel olarak, aşağıdaki bileşenler bir Otomobil oluşturur:

  1. Temel yapı veya çerçeve – şasi ve çerçeve.
  2. Enerji kaynağı – Motor veya elektrik santrali.
  3. Şanzıman ve aktarma organları – Şanzıman , diferansiyel , tahrik sistemleri.
  4. Üst yapı –  Araç gövdesi .
  5. Yardımcılar – Yakıt sistemi , Ateşleme sistemi , Yağlama sistemi , Soğutma sistemi , Elektrik sistemi.
  6. Kontroller – Gaz pedalı , Debriyaj sistemi, Fren sistemiDireksiyon sistemi, Vites kolu, Far kolu, Motor çalıştırma-durdurma anahtarı, Korna düğmesi.
  7. Gösterge – Pano , göstergeler, göstergeler, göstergeler.

Bir otomobilin veya motorlu taşıtın aşağıdaki faktörlere göre belirlenmesi:

  1. Tip – İster scooter, motosiklet, araba, kamyon, kamyon veya otobüs olsun.
  2. Taşıma kapasitesi –
  • Binek araçlar için – 2 kişilik, 3 kişilik, 4 kişilik, 7 kişilik, 9 kişilik, 10/11 kişilik, vb.
  • Ticari araçlar için – ½ ton, 15 cwt, 1 ton, 5 ton, 12 ton, 40 ton, vs.

3. Genel olarak, üreticinin isim levhaları arasında Ford, Mercedes Benz, BMW, Toyota, Tata vb.

4. Model – Ayrıca bir de model adı var. Genellikle üreticinin adı, Outback, Camry, Civic, GLE, X1, vb. gibi belirli bir araç yelpazesi içindir.

5. Sürüş – ister iki tekerlekten çekiş, ister dört tekerlekten çekiş veya dört tekerlekten çekiş olsun. Böylece kaç tekerleğin doğrudan motor gücü aldığını gösterir .

6. Sürülebilirlik – ister Soldan Direksiyonlu ister Sağdan Direksiyonlu olsun.

Harekete karşı direnç:

Bir otomobil veya motorlu bir taşıt seyahat ederken çeşitli biçimlerde harekete karşı dirençle karşılaşır. Ayrıca, motor veya enerji santrali, tahrik tekerleklerinde bir itme veya çekme kuvveti sağlar. Farklı motor hızlarında ve dişli oranlarında değişiklik gösterir . Ancak esas olarak aracın hareketine karşı koyan kuvvetlerin üstesinden gelinmesi gerekmektedir. Bu direnç çekme direnci olarak bilinir. Bir araca etki eden üç direncin toplamıdır. Ancak bu dirençler aracın düzgün hareket etmesini engellemektedir.

Bunlar :

  • Yuvarlanma ve sürtünme direnci
  • Gradyan direnci
  • Hava veya rüzgar direnci

Ancak bu direnç değeri çeşitli faktörlere bağlıdır. Ayrıca üreticiler, bu dirençleri fazla çaba sarf etmeden aşabilecek bir otomobil veya motorlu taşıt tasarlamak zorundadır. Bu nedenle, otomobili veya motorlu taşıtı tasarlamak için uzman ve eğitimli mühendisler kullanırlar. Bazıları güç üretimi ve iletiminde uzmanlığa sahipken, diğerleri gövde ve aerodinamik konusunda uzmanlığa sahiptir .

Sonuç olarak, bir otomobil tasarlamak özel bir iştir ve birçok kaynağa ihtiyaç duyar. Bu nedenle, birçok öğrenci bu alanda kariyer yapmak için otomobil mühendisliği gibi teknik dersler almaktadır.

Otomobil Mühendisliği kursları sunan en iyi üniversitelerden bazıları şunlardır:

  1. HAN Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Hollanda
  2. Manchester Metropolitan Üniversitesi, Birleşik Krallık
  3. Coventry Üniversitesi, Birleşik Krallık
  4. Vilnius Gediminas Teknik Üniversitesi, Litvanya
  5. Hamk Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Finlandiya
  6. Clemson Üniversitesi. Clemson Üniversitesi
  7. Kettering Üniversitesi
  8. Lawrence Teknoloji Üniversitesi
  9. Minnesota Eyalet Üniversitesi, Mankato
  10. Michigan-Dearborn Üniversitesi
  11. Hindistan Teknoloji Enstitüsü (IIT), Delhi

Burada hareket halindeki bir otomobili veya motorlu taşıtı izleyin:

Sıkça Sorulan Sorular?

Kaç Çeşit Akıs Vardır?

Cevap: Tek aks, ikiz aks, üçlü aks

Araç Çekiş türleri nelerdir?

Cevap: Önden çekişli – çoğu araba, Arkadan çekişli – çoğu vagon, Dört tekerlekten çekiş – Çoğu SUV, Dört tekerlekten çekiş – Bazı SUV’lar, Altı tekerlekten çekiş – Unimog gibi özel araçlar

Araca etki direnç türleri nelerdir?

Cevap: Yuvarlanma ve sürtünme direnci, Gradyan direnci, Hava veya rüzgar direnci

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu