Lastik Aşınmasının ve Mikroplastiklerin Azaltılması

Plastik atıklar çevreyi kirletir ve mikroplastik emisyonların çoğu araba lastiklerinin aşınmasından kaynaklanır. Ama bu olmak zorunda mı? Farklı boyutlardaki farklı lastik modellerinin aşınmasını düzenli olarak inceler ve değerlendirir. Şu anda yeni: 2022 yaz lastiği testinin sonuçları.

  • Lastik aşınma parçacıkları suyu ve toprağı kirletir

  • Araba başına ortalama aşınma: 1000 kilometrede yaklaşık 120 gram

  • Lastik üreticileri arasındaki büyük farklar

Çevrede ve okyanuslarda bulunan plastik atıklar, medeniyetimizin artan bir sorunudur. Ve lastik aşınması giderek daha fazla kamusal tartışmanın odak noktası haline geliyor: Mevcut araştırmalara göre , AB’de her yıl yaklaşık 500.000 ton lastik aşınması meydana geliyor. Almanya’da, plastiklerden biri olan sentetik kauçuk, araba lastiklerinden kaynaklanan tüm mikroplastik emisyonlarının yaklaşık üçte birini oluşturuyor.

Farklı lastik boyutlarındaki farklı lastik modellerinden kaynaklanan aşınmanın çevresel etkisini sunmak ve değerlendirmek için düzenli olarak kapsamlı bir değerlendirme gerçekleştirir. Lastik üreticilerinin geliştirme stratejilerini daha iyi belgeleyebilmek için  lastik testinin en son test sonuçları her zaman dahil edilir. Bu sefer yeni: 2022’de piyasaya sürülen 185/55 R15 ebadındaki yaz lastiği. Çalışma aşağıdaki soruları yanıtlar.

Lastik aşınması ne kadar zararlıdır?

Lastik aşındırma parçacıkları insanlar için yalnızca sınırlı tehlike arz eder. Çünkü partiküllerin çok küçük bir kısmı atmosferde daha uzun süre kalıyor ve soluduğumuz hava yoluyla insanları etkiliyor. Bununla birlikte, çapı 10 μm’den küçük (PM10) veya 2,5 μm’den küçük (PM2,5) ince tozun solunabilir fraksiyonuyla karşılaştırıldığında, lastik aşınmasından kaynaklanan parçacıklar çok kabadır ve insan solunum sistemine derinlemesine nüfuz etmez.

Lastik Asinmasinin ve Mikroplastiklerin Azaltilmasi 1
Lastik aşınmasının çoğu yolda kalır

Lastik ve yol aşınmasının çoğu yolda veya yol civarında kalır. Yağış sırasında büyük ölçüde yol yüzey sularından toplanır ve boşaltılır. Belediye çevresinde kanalizasyon sistemi yoluyla akar, şehir dışında yol yüzey suyu çoğunlukla açık bir şekilde boşaltılır, yani banketler yoluyla boşaltılır ve çukurlara veya doğal olarak oluşan toprağa sızar. Hiç şüphe yok ki sular ve topraklar kirlidir.

Lastik aşınması nasıl oluşur?

Aşınma, güç aktarımı sırasında lastik, yol ve yol üzerindeki pislik (örn. artık yapraklar, tarladan rüzgarla savrulan toprak, kum, su vb.) arasındaki temas yüzeyinde meydana gelir. Aşınma parçacıkları bu nedenle bir tür lastik aşınmasından oluşmaz, farklı maddelerin topak benzeri bir yığınıdır. “TRWP” teknik terimi (lastik ve yol aşınması parçacıkları, yani lastik ve yol aşınmasından kaynaklanan parçacıklar), parçacıkların karmaşık bileşimini “lastik aşınması” teriminden daha iyi açıklar.

Lastik aşınmasını nasıl ölçebilirsiniz?

Lastik Asinmasinin ve Mikroplastiklerin Azaltilmasi 3
Yeni bir lastik kullanım ömrü boyunca bir kiloya kadar kaybeder

Uzun yıllardır , gerçek operasyonda konvoy sürüşleri sırasında ve laboratuvarda bir silindir test tezgahında lastik aşınmasını ölçüyor , yani aşınma sınırına ulaşılana kadar kat edilen kilometreyi belirliyor. Kilometre iki parametreden etkilenebilir. Birincisi aşınma oranı ve ikincisi profil yüksekliği: yeni profil ne kadar yüksekse, o kadar uzun süre kullanılabilir.
Bu nedenle, bir lastiğin çevreye kauçuğun salınması açısından çevre dostu olup olmadığı hakkında açıklamalarda bulunmak istiyorsanız, bir rol oynayan, diş derinliği değil, öncelikle lastiğin hizmet ömrü boyunca verdiği ağırlık kaybıdır.

Lastik aşınma testi , uzun yıllardır yılda iki kez yapılan  lastik testinin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Gerçek kullanımdaki aşınmayı belirlemek için sezon başına bir lastik ebadı 15.000 kilometrenin üzerinde sürülmüştür.

Aşınma ve yıpranma yolculukları, yaklaşık yüzde 60 kentsel ve kırsal alan ve yüzde 40 otoyol ile yaklaşık 300 kilometrelik bir rotada birkaç özdeş araçtan oluşan karayolu konvoyları tarafından gerçekleştirilir.

Ortalama lastik aşınması nedir?

Lastiklerin ortalama ağırlık kaybını bulmak için geçmiş yıllardaki (2019’dan 2022’ye) lastik testlerinden üç yaz ve kış lastiği ebadının yanı sıra bir dört mevsim lastiği ebadını (2016) değerlendirdi.

Farklı lastik boyutlarına bağlı olarak lastiklerin ağırlık kaybı aşağıdaki grafikte gösterilmektedir. Bir nokta, bir lastik modelinin bireysel sonucunu temsil eder.Lastik ağırlığı yeniyken ve 15.000 kilometre sonra belirlendi ve ağırlık kaybı kullanılarak dört lastiğin 1000 kilometrede ortalama lastik aşınması hesaplandı.

Lastik aşınmasının değerlendirilmesi aşağıdaki bilgileri sağlar:

  • Ortalama olarak, bir araç dört lastiğin hepsinde 1000 kilometrede yaklaşık 120 gram giyer.

  • Yaz, kış ve dört mevsim lastikleri arasında lastik aşınmasında genel bir fark yokturLastik aşınması, aynı ebattaki kış lastiklerine göre yaz lastiklerinde biraz daha düşük olma eğilimindedir.

  • Test edilen hemen hemen tüm lastik ebatlarında, 1000 kilometrede 100 gramdan daha düşük lastik aşınması sağlayan lastikler bulunmaktadır.

  • Bir istisna, 225/40 R18 ebadındaki yaz lastiğidir. Sportif lastik modelleri , tümü ortalamanın üzerinde lastik aşınmasına sahip olan bu boyutta özel olarak test edilmiştir.

  • 195/65 R15 ebadındaki kış lastiği de dikkat çekicidir. Kompakt araçlar ve kamyonetler için uygun olan bu boyutta lastik aşınması genel olarak çok yüksek seviyededir. Bu lastik boyutunun tasarım dezavantajlarına yol açıp açmadığı veya üreticilerin eski lastik teknolojisi kullanıp kullanmadığı nihai olarak netleştirilemedi.

  • 185/65 R15 lastik ebadı özellikle olumlu bir şekilde öne çıkıyor. Küçük otomobiller için doğru boyutta , özellikle yaz lastikleri için , 100 g/1000 km’de önemli ölçüde daha az lastik aşınması üreten çok sayıda model vardır.

Aşınmaya hangi üretici önem verir, kim vermez?

Üretici başına ortalama lastik aşınmasını belirlemek için, seçilen altı kış ve yaz lastiği boyutu değerlendirildi ve boyutların en az yarısında (yani en az üç kez ) temsil edilen tüm lastik üreticileri için bir ortalama hesaplandı.

Lastik Asinmasinin ve Mikroplastiklerin Azaltilmasi 4

Değerlendirme, tüm lastik üreticilerinin mümkün olan en yüksek sürüş güvenliğini ve düşük çevresel etkiyi lastik geliştirme sürecine entegre etmediğini gösteriyor. Bu aynı zamanda bireysel üreticilerin pazarlaması için de geçerlidir. Reklam mesajları genellikle yalnızca lastik performansını vurgular , lastiğin çevresel özelliklerini vurgulamaz.

Michelin , ihtiyacı fark eden birkaç lastik üreticisinden biriydi ve lastik gelişimini, 1000 kilometrede sadece 95 gram ortalama lastik aşınması ile buna göre ayarladı. Test edilen Michelin lastiklerinin, düşük aşınma düzeyine rağmen sürekli olarak aşındığı pozitiftir.güvenlik kriterlerinde iyi ile tatmin edici sonuçlar elde edin.

Ancak Goodyear , 1000 km’de 107 g’lık hala saygın bir ortalama aşınma ile ikna ediyor. 2021 ve 2022 yaz lastiği testlerinin de gösterdiği gibi, Goodyear, özellikle Efficient Grip Performance 2 ile çevre dostu lastikler konusunda büyük bir sıçrama yapmış görünüyor.

Vredestein ise felsefesinde oldukça kararsız görünüyor. 2019’dan 2021’e kadar
eski Vredestein modelleri, oldukça düşük lastik aşınmasıyla parlayabilirken, en son model nesli (185/65 R15 ebadında Vredestein Ultrac) önemli ölçüde daha yüksek aşınma gösteriyor ve bu ebat aralığında açık ara sonuncu. değerlendirme.  

Continental mevcut yaz lastiği testinde etkileyici derecede düşük aşınma gösteriyor185/65 R15 boyutunda EcoContact 6 ile. 1000 kilometrede yalnızca 59 g ile bu lastik, değerlendirilen tüm lastik modelleri arasında en iyi değeri işaret ediyor. Ancak Continental, bu çevre dostluğunu iyi güvenlik özellikleriyle birleştirmeyi başaramıyor. EcoContact, özellikle ıslak zeminde hafif zayıflıklar gösteriyor. Bu, lastik üreticilerinin özellikle çevre dostu ve aynı zamanda güvenli lastikler geliştirmesinin ne kadar zor olduğunu açıkça ortaya koymaktadır.

Üretici değerlendirmesinin diğer tarafında, lastik aşınması söz konusu olduğunda yetişmesi gereken iki premium üretici, Pirelli ve Bridgestone var. Özellikle Pirelli, lastik aşınmasının çevresel önemini fark etmemiş görünüyor – Pirelli lastiklerinin kuru yollarda ortalamanın üzerindeki sürüş performansı bir teselli değil. Lastik performansı ile çevre koruma arasında daha iyi bir denge arzu edilir.

İlgili lastik boyutlarında, bireysel lastik modelleri ile ön plana çıkan ikinci veya üçüncü markalar tekrar tekrar öne çıkıyor. Burada, sanki ikinci veya üçüncü markalar, pazara yenilikçi sıçramalar getirmek için teknoloji taşıyıcıları olarak da kullanılıyor gibi görünüyor.

Aşınma lastik performansını etkiler mi?

Sadece birkaç yıl önce, lastik yapımında ıslaklık ve aşınma arasındaki tipik değiş tokuş aşılamaz görünüyordu. Örneğin, ıslak zeminde frenlemede iyi olmak isteyen bir lastik, “yumuşak” bir kauçuk bileşimi kullanmak zorundaydı. Ancak aşınma ve yıpranma ve dolayısıyla aşınma açısından zayıf yönleri vardı – ki bu elbette tersi de geçerliydi.

Şu anda 59 g/1000 km ile en düşük aşınma ile test edilen lastik, 185/65 R15 ebadındaki Continental EcoContact 6’dır. EcoContact 6, aşınma tarafında teknik olarak neyin mümkün olduğunu gösterir. Ancak güvenlik özellikleri ile hedeflerin çatışmasını da görebilirsiniz. Düşük aşınmalı bir lastik asla güvensiz olmamalıdır.

Öte yandan, 195/65 R15 ebadındaki Bridgestone Blizzak LM005 , 1000 kilometrede yaklaşık 171 gram lastik aşınması üreterek en yüksek lastik aşınmasına sahiptir ve yine de sürüş güvenliği açısından ikna edici değildirYani aşınma ve lastik performansı arasında hiçbir bağlantı yok mu? Bunu yapmak için, “Kuru Yol” ve “Islak” kategorilerindeki ilgili test puanlarına aşınma ile karşılaştırmalı olarak ayrı ayrı bakmanız gerekir.

ADAC lastik testi: ayrıntılı olarak aşınma ve test puanları

Ayrıntılı değerlendirmedeki boyutların sonuçları:

Yaz: 185/65 R15 (2022)

185/65 R15 lastik ebadı, küçük otomobil sektöründe en çok satan lastik ebatlarından biridir ve VW Polo, Opel Corsa veya Renault Clio gibi tescil sayısı yüksek modeller için uygundur. Değerlendirilen diğer lastik boyutlarıyla karşılaştırıldığında, küçük araba boyutu açık ara en düşük lastik aşınmasını sağlıyor, bu ortalama sadece 93 g/1000 km. Bunun başlıca nedeni, tipik küçük arabaların daha az güçlü motorlara sahip olması ve aynı zamanda araç ağırlığının düşük olması olabilir – her ikisi de mümkün olan en düşük lastik aşınması ve dolayısıyla düşük çevresel etki için ilgili faktörler.

Continental EcoContact 6’daki lastik aşınması son derece düşüktür (59 g/1000 km). Burada Conti, çevre dostu olmaya yönelik tutarlı bir tasarımla bugün teknik olarak neyin mümkün olduğunu gösteriyor. Ancak bunun sonucunda ortaya çıkan hedeflerin çatışmasını da görebilirsiniz. Islak zeminde, EcoContact 6 iyi bir sonucu kaçırdı ve bu nedenle güvenlik özellikleri açısından kendisini alt orta sınıfa yerleştirmek zorunda.

İki üretici Michelin ve Goodyear daha iyi bir uzlaşma sunuyor. Her iki lastik modelinde de aşınma her biri 76 g/1000 km gibi düşük bir seviyededir, ancak hem kuru hem de ıslak yollarda iyi güvenlik özellikleri gösterirler.

Değerlendirmenin diğer ucunda, ortalama 124 g/1000 km ile bu boyutta test edilen tüm modeller arasında açık ara en yüksek aşınmayı üreten Vredestein Ultrac yer almaktadır. Ultrac’ın selefinin 2019’daki en düşük aşınmaya sahip lastiklerden biri olduğu göz önüne alındığında, bu özellikle şaşırtıcı. Burada Vredestein, felsefesini çok kısa bir süre içinde tamamen aşmış görünüyor ve lastiklerinin çevre dostu olmasına neredeyse hiç dikkat etmiyor.

Yaz: 205/55 R16 (2021)

205/55 R16 ebadı, Almanya pazarında en çok satan lastik ebatlarından biridir. Bu lastiklerin çok büyük bir kısmı satıldığı ve daha sonra günlük trafikte kullanıldığı ve genel lastik aşınmasına önemli ölçüde katkıda bulunduğu için çevresel uyumluluk burada özellikle önemlidir.

Bu kompakt sınıf boyutunda (diğerlerinin yanı sıra VW Golf, Opel Astra, BMW 1 Serisi ve Ford Focus için uygun) 100 g/1000 km’den daha az lastik aşınması üreten bazı lastiklerin olması sevindiricidir. Özellikle, Goodyear Efficient Grip Performance 2 ve Kumho Ecsta HS51 iyi ile tatmin edici arasında bir güvenlik seviyesi gösteriyor.

Değerlendirmenin diğer ucunda, 151 g/1000 km’de Goodyear’ın neredeyse iki katı aşınma üreten Nokian Wetproof var. Bu lastik ebadında bile premium üretici Pirelli, ortalamanın üzerinde lastik aşınması ile öne çıkıyor.

Yaz: 225/40 R18 (2020)

Kompakt sınıf (VW Golf, Opel Astra, BMW 1 Serisi ve Ford Focus ve diğerleri için uygundur) için sportif yaz lastiği boyutu, neredeyse tamamen sürüş performansı için tasarlanmıştır ve burada çevresel hususlar pek odak noktası değildir.

Ne de olsa Michelin Pilot Sport 4, güvenli sürüş özelliklerinin (makul ölçüde) düşük lastik aşınmasıyla da mümkün olduğunu gösteriyor. Öte yandan, Pirelli P Zero ile çevresel hususlar, geliştiricinin öncelikler listesinde hiç yer almıyordu: Pirelli, özellikle kuru yollarda açık ara en iyi sonucu gösteriyor, ancak bu, çok büyük lastik aşınması pahasına elde ediliyor. 1000 kilometrede 157 gr.

Kış: 185/65 R15 (2019)

185/65 R15 boyutundaki küçük otomobilde, kış lastiklerinin durumu yaz lastiklerininkine benzer. Aşınma söz konusu olduğunda burada da üretici Michelin yine zirvede. Fransız lastik üreticisini bu boyutta ancak yine Michelin grubuna ait olan ve çok düşük lastik aşınması ile tüm sürüş güvenliği disiplinlerinde iyi sonuçlar elde eden Kleber Krisalp HP3 geride bırakıyor. Bu, özellikle kar performansı için dikkate değer bir sonuçtur, çünkü karda düşük lastik aşınması ve iyi sürüş güvenliği gibi çelişen hedefler özellikle ağırdır. Kleber, bugün en son lastik teknolojileriyle nelerin mümkün olabileceğini etkileyici bir şekilde gösteriyor!

Öte yandan Continental grubuna ait ucuz lastik markası Viking var. 130 g/1000 km’de Viking Win Tech, ıslak zeminde sürüş güvenliği açısından orta düzeyde sonuçlarla kıyaslandığında en yüksek lastik aşınmasını gösterir. Ancak yine Pirelli Cinturato Winter ve Kumho Wintercraft WP51, küçük otomobil boyutunda en fazla aşınan lastikler arasında yer alıyor.

Kış: 195/65 R15 (2021)

195/65 R15 ebadındaki kış lastiğindeki sonuçlar şaşırtıcı. Bu lastik ebadı birçok kompakt araç (VW Golf, Opel Astra) ve ayrıca VW Touran veya Renault Kangoo gibi minibüsler için uygundur. Bu özel lastik ebadı, sürekli olarak lastik yapısından kaynaklanması gereken ortalamanın üzerinde lastik aşınması gösterir. 205/55 R16 ebadına kıyasla, ortalama lastik aşınması yaklaşık yüzde 10 daha fazladır. Ortalama 139 gr/1000 km ile 195 kış lastiği ebadı kıyaslandığında en yüksek aşınmayı üretir.

BF Goodrich G-Force Winter 2, 100 g/1000 km ile zirvede, ardından Michelin Alpin 6 (105 g/1000 km) ve Vredestein Wintrac (109 g/1000 km) geliyor. Aynı zamanda, üç lastik de karda ve ıslak zeminde iyi ile tatmin edici sürüş özellikleri gösteriyor.

Bu boyutta test edilen diğer tüm lastikler, önemli ölçüde daha yüksek lastik aşınması gösterir. Arka lamba, Bridgestone Blizzak LM005, 171 g/1000 km ile test edilen tüm lastikler arasında en yüksek lastik aşınmasına sahiptir. Ve bu, lastiğin sadece karda bile tatmin edici performans göstermesine rağmen. 195/65-R15 lastik ebadının Almanya’da hala en çok satan kış lastiği ebatlarından biri olmasına rağmen, bu ebattaki birçok üreticinin artık güncel olmayan eski lastik teknolojisini kullandığı görülüyor.

Kış: 205/55 R16 (2020)

En çok satan kış lastiği 205/55 R16 ebadında, lastik aşınması söz konusu olduğunda isimsiz bir ürün zirvede. 86 g/1000 km ile Tristar Snowpower HP etkileyici bir sonuç elde ediyor. Bununla birlikte, aynı zamanda, Tristar ıslak yollarda kötü sonuçlarla başarısız olur ve düşük aşınma seviyesine rağmen tavsiye edilemez. Ne de olsa, zayıf sürüş güvenliği asla çevre korumasıyla dengelenmemelidir. Güvenli olmayan bir lastik, çevre dostu olacak şekilde tasarlanmış olsa bile kusurlu kalır.
Michelin Alpin 6, hedef çatışmasını daha iyi çözer. Yalnızca 87 g/1000 km ile Michelin, Tristar’dan yalnızca biraz daha fazla aşınma üretir, ancak sürüş güvenliği kriterlerinde sürekli olarak olumlu sonuçlar gösterir.

205 boyutunda lastik aşınması, iki premium üretici Pirelli ve Bridgestone’da özellikle yüksektir. Pirelli’nin Cinturato Winter’ı karda özellikle güvenli sürüş özellikleri sergiliyor, ancak bu, 149 g/1000 km’lik çok yüksek bir lastik aşınması pahasına geliyor.

Bridgestone Blizzak LM005, 145 g/1.000 km’de Pirelli ile benzer şekilde zayıf bir seviyede ancak yine de ıslak yollarda üstün sürüş özellikleriyle göz dolduruyor. Burada da, lastik aşınması ile karda ve ıslakta sürüş özellikleri arasındaki amaç çatışması özellikle belirginleşir. Ne Pirelli ne de Bridgestone, bu amaç çatışmasını 205/55-R16 kış lastiği boyutuyla çözmeyi başaramadı.

Model değerlendirmesinin sonucu:

  • Aşınma oranı düşük ve aynı zamanda iyi sürüş güvenliğine sahip her ebatta lastik modeli mevcuttur.

  • Düşük aşınmaya sahip lastikler , suda kızaklama riskinin artmasına neden olmaz çünkü suda kızaklama özellikleri, kauçuk bileşimine değil, tamamen diş tasarımına ve diş derinliğine bağlıdır.

  • Kış lastiklerinde , düşük aşınmaya sahip lastiklerin kar performansının daha düşük olduğu görülür. Ancak, bu amaç çatışmasını mümkün olan en iyi şekilde çözen ve yine de düşük aşınma ile kabul edilebilir kar özelliklerine sahip lastikler vardır.

  • Özellikle sportif lastik boyutları ve ultra yüksek performanslı lastikler (UHP) söz konusu olduğunda, genellikle kuru yollarda yalnızca yüksek sürüş stabilitesine odaklanılır. Bununla ilişkili lastik aşınması pek çok üreticinin odak noktası değildir. Bununla birlikte, kuru yollarda ortalamanın üzerinde lastik performansı , sınır aralığı son derece yüksek olduğu için normal yol kullanımında herhangi bir ek güvenlik kazancı getirmez. Bu lastikler en iyi ihtimalle yarış pisti için çok uygundur.

Lastik aşınmasını hangi faktörler etkiler?

Gerçek kullanımda lastik aşınması büyük ölçüde kullanım koşullarına ve sürüş tarzına bağlıdır. Genel olarak, yakıt tasarrufu sağlayan bir sürüş tarzı aynı zamanda daha az lastik aşınması sağlar.

Aşağıdaki faktörler lastik aşınmasını artırır:

  • Dağlık bölgeler
  • Asfalt yerine beton
  • Islak şeritler
  • Daha yüksek araç ağırlığı
  • Sportif aks geometrisi
  • Yüksek torklu motorlar
  • Daha yüksek hız
  • Römork ile sürüş

Sürücüler ve üreticiler için öneriler

  • Her şeyden önce , sık sürücüler düşük aşınmalı lastikler satın almalıdır – bu sadece para tasarrufu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda çevreyi de korur.

  • Yaz/kış lastikleri , aşınmayı gereksiz yere artıracak şekilde uygun sıcaklık aralığının dışına çıkmamaları için mevsimsel olarak değiştirilmelidir.

  • Lastik hava basıncı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Çok düşük bir basınç, aşınmayı çok yüksek bir basınç kadar artırabilir.

  • Aks ayarları düzenli aralıklarla uzman bir atölyede kontrol edilmelidir – en geç lastiklerde eşit olmayan bir aşınma şekli fark edildiğinde.

  • Akıcı ve öngörülü bir sürüş tarzı , yalnızca düşük yakıt tüketimi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda daha az lastik aşınması sağlar.

Üreticiler bunu dikkate almalı

  • Modern lastikler aynı zamanda az aşınmalı ve güvenli olabilir. Lastik üreticileri , lastik aşınmasının çevresel etkisini azaltmak için gelecekteki gelişmelerde bu teknolojik sıçramayı daha iyi kullanmalıdır.

  • Birinci sınıf bir lastik artık sadece güvenli ve aktif lastiklerle tanımlanmıyor. Her şeyden önce sözde premium üreticiler sorumluluklarının farkında olmalı ve özellikle kamuoyu algısında ve reklam açıklamalarında lastik aşınması konusuna çok daha fazla önem vermelidir.

  • Ultra yüksek performanslı lastikler, normal trafikte sürüş güvenliğini neredeyse hiç artırmaz, onlar yarış pistine aittir. Lastik üreticileri bu nedenle gelecekte daha güvenli ve çevre dostu lastiklere odaklanmalıdır.

  • Tüm standart lastik ebatlarında çevre dostu lastikler sunulmalıdır. Tasarım nedeniyle, sürüş güvenliğinin birbiriyle çelişen amaçlarını kapsamlı bir şekilde çözemeyen lastik boyutları varsa, bu durum tüketicilere de açıkça bildirilmeli veya daha makul bir lastik boyutu önerilmelidir.

Lastik Asinmasinin ve Mikroplastiklerin Azaltilmasi 5
​​Yeni lastiklerdeki lastik kılları gereksiz.
  • Ve lütfen: Lastik yüzeyinde artık üretim artıkları yok! Bazı yeni lastikler, yeni olduklarında diş üzerinde üretim kalıntılarına sahiptir. Bu ince yapışkan tüylerin lastik performansında teknik bir kullanımı yoktur. Ancak, gidilen ilk kilometrelerde lastik aşınmasının artmasına neden olurlar. Bu, lastik üreticisinin ek bir üretim adımı veya üretim süreci ekleyerek kolayca çözebileceği, çevreye yönelik gereksiz bir yüktür. Üretim artıklarının olmaması, yalnızca yeni lastiklerin bir kalite özelliği değildir, aynı zamanda lastik kıllarının aşınmasından kaynaklanan gereksiz çevresel etkiyi de azaltır.Teknik tavsiye: Dino Silvestro, ADAC Technik Zentrum.

Sıkça Sorulan Sorular?

Ortalama lastik aşınması nedir?

Ortalama olarak, bir araç dört lastiğin hepsinde 1000 kilometrede yaklaşık 120 gram giyer.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu