Lastik değişiminde karma lastikler tavsiye edilmez

Bir lastik patlarsa veya aşınırsa, değiştirmeniz gerekir. Tek bir yeni lastik satın almak en iyisi olacaktır. Ancak farklı markalar veya farklı lastik tipleri kullanabilir misiniz?
Bir arabadaki farklı üreticilerin lastikleri, sırt tipleri veya kauçuk bileşikleri, aracın sürüş dengesini olumsuz etkileyebilir. Bu özellikle suda kızaklama, frenleme veya viraj alma durumunda belirginleşir. Yasama organı “karışık lastikler” olarak adlandırılanları veya izin verilmeyen izin verilen lastik boyutları kombinasyonlarını yasaklasa da , “karma lastikler” resmi olarak bir araçta yalnızca radyal ve çapraz katlı lastiklerin kombinasyonu anlamına gelir. Modern lastikler neredeyse tamamen radyal tipte olduğundan, bu yasak pratik olarak anlamsızdır.
Bununla birlikte, ADAC’a göre, izin verilen kombinasyonların çoğu önerilmemektedir. Yaz ve kış lastiklerinin karışımındaki farklılıklar özellikle dikkat çekicidir. Kış lastikleri, özel kauçuk bileşimi ve profil tasarımı sayesinde önemli ölçüde farklı davranır. Run-flat ve normal lastiklerin kombinasyonunda olduğu gibi, önemli ölçüde farklı diş derinliklerinden kaçınılmalıdır.
Yasaya göre
Lastikler söz konusu olduğunda çok şeye izin verilir: yasa yalnızca minimum diş derinliğinin 1,6 milimetre olduğunu ve aynı lastik boyutunu şart koşar (araç tescil belgesinde açıkça izin verilmediği sürece). Karışık lastikler olarak da bilinen çapraz katlı ve radyal lastiklerin kombinasyonu yasaktır. Bununla birlikte, çapraz katlı lastikler yalnızca eski model arabalarda rol oynar.
Her aks için en az aynı diş derinliği
Bu nedenle lastik alacak olan herkes aynı tip lastik almaya çalışmalıdır. Ancak bu pratikte her zaman mümkün olmadığından en az bir eksenin üniform olarak donatılması gerekir. Bu arada, profili daha iyi olan lastikler arka aksa aittir (hem önden hem de arkadan çekişli araçlarda). Daha ayrıntılı bilgiler her zaman aracınızın kullanım kılavuzunda mevcuttur!
Bu arada: Yeni, az aşınmış bir lastik hasar görmüşse, profesyonel bir onarım olasılığı araştırılmalıdır. Bu genellikle maliyetleri azaltabilir. Ek olarak, yeni lastik sorunu gereksizdir.
Dört tekerlekten çekişli araçlar için özel risk
Burada çalıştırma talimatlarındaki spesifikasyonlara uyulmalıdır. Ön/arka önemli ölçüde farklı bir profil derinliği, ön ve arka akslar arasındaki hızları eşitleyen merkez diferansiyelin hasar görmesine neden olabilir.
Neye izin verilir ve ne verilmez
kombinasyon | izin verilmiş | ADAC tavsiyesi |
---|---|---|
Radyal lastiklerle çapraz | hayır | –– |
Farklı modellerin (veya farklı üreticilerin) lastikleri | Evet | hayır |
Kış lastikleri ile yaz | Evet | hayır |
Kesinlikle farklı lastik profilleri | Evet | hayır |
Farklı boyutlar (araç tescil belgesine göre ön ve arka dingillerde açıkça izin verilmemişse) | hayır | –– |
Standart lastiklerle Run-flat lastikler (araç belgelerine göre run-flat belirtilmişse karıştırma genellikle mümkün değildir) | Evet | hayır |
Kaynak: adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifenkauf/mischbereifung/
Sıkça Sorulan Sorular?
TÜVTÜRK Araç Muayenesi’nde lastiklerin diş derinliği kaç olmalıdır?
Cevap: TÜVTÜRK Araç Muayenesi’nde lastiklerin diş derinliği kontrol edilir, lastik diş derinliği 1.6 mm (motosikletlerde 1 mm) altında ise araç muayeden kalır.
TÜVTÜRK Araç Muayenesi’nde Lastik desenlerinin farklı olması Ağır Kusur” mudur?
Cevap: Lastik desenlerinin farklı olması “Ağır Kusur” değildir.
TÜVTÜRK Araç Muayenesi’nde lastikler hangi durumda AĞIR KUSUR olarak geçer?
Cevap: Lastiklerin durumu kontrol edilir; lastiklerde araç güvenliğini tehlikeye atacak yıpranma,patlama, hasar var ise “Ağır Kusur” olarak muayene raporu tutulur.